http://www.nedstatbasic.net/apply?ref=1&accountname=Lib+Aria Lib Aria: Column...

donderdag, maart 22, 2007

Column...

Goh ja, zomaar, ergens in een kwalitatief hoogstaande en erkende weblog, een gastcolumn krijgen is wel degelijk deugddoend.

Zich erbij horend voelen is voor een man die zijn actieve periode noodgedwongen achter zich moest laten en die zich, omdat hij nog boordevol goesting zit, zich daar niet wil bij neerleggen, een feest. Zo ook toen ik mijn teksten, die hier te lezen zijn, elders, op een meer gerenommeerde site aantrof.

Ik voel me weer een beetje bij "het team" horend, de kuddegeest in mij vist, gespijsd door vriendschaps-aas, verse ideerijke visjes op, al was vissen nooit mijn specialiteit, schrijven ook niet trouwens.

Het geheel en daar een onderdeel van mogen zijn, wel dat voelt goed aan, al zijn de anderen die de hoofdschotel in teksten gieten van het schrijvers-banket dat die gast-weblog aanbiedt, stuk voor stuk woordkunstenaars en ben ik maar een tekstuitbraker van het laagste kaliber.

Ideologisch gezien, mocht men ons, de columnschrijvers, als ik mezelf daarbij mag rekenen, met elkaar vergelijken, zou ik vast wel hét buitenbeentje zijn. Maar juist dat maakt het geheel zo interessant, het veelvoud aan ideeën, de basis waarop die ideeën dan weer gestoeld zijn, het inzicht dat men krijgt als men meerdere signalen hoort en ze tot zich door wil laten dringen, maken van een kleurrijke weblog een omvangrijk lees-banket voor hongerige graag-meer-weters zoals ook ik er eentje ben.

In de hoop dat zij die me een plekje gunnen in deze wijde wereld, dat zij die mijn woorden laten echoën daar waar de klank van mijn woorden en zinnen niet zinken in een bodemloze moerassige holte waar niets nog levend uit weerklinkt, dat zij beseffen dat de kansen die zij me bieden warm en goed aanvoelen en me deugd doen.

Feiten, al brachten tekstgoochelaars ze onder woorden, zijn van geen belang als "de mens" die zinnen voor zichzelf niet kan ordenen en er zijn gedachtearmoede niet kan mee doen wegsmelten zoals sneeuw smelt voor de zon. Daarom loof ik die schitterende schrijvers allemaal, al ben ik het niet altijd eens met het gedachtegoed dat zij bewoorden of verwoorden. Niets belet hen echter zich blijvend in te spannen om ook mij van hun gelijk te overtuigen, maar... ook dit kan wederzijds zijn.

2 Comments:

At 8:13 p.m., Anonymous Anoniem said...

Maar als ik het goed begrijp... Waar verschijnt die gastlog / gastcolumn dan?
En-eh, meningen kunnen dan verschillen, je verwoord het altijd met veel nuance en beschaving, dus daar moet het dan niet aan liggen. (Al ken ik die mensen waarover het gaat volgens mij niet. ik doe maar een duit in het zakje, zoals we hier zeggen ;))

 
At 10:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

De Gastcolumn staat hier: http://dekrachtvanhetwoord.homespot.nl/index.php?op=viewpage&page=12

 

Een reactie posten

<< Home